Sporten en more! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Milan Reede - WaarBenJij.nu Sporten en more! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Milan Reede - WaarBenJij.nu

Sporten en more!

Door: Milan

Blijf op de hoogte en volg Milan

22 Januari 2014 | Hong Kong, Hong Kong

Hallo lezers! Ik zit op het moment weer in een college waarbij ik niet het gevoel heb dat het nuttig is de aandacht erbij te houden, dus het is weer tijd voor een nieuwe blog-post. Sinds vorige week donderdag zijn we nog een paar keer op stap geweest, maar daar zal ik het deze keer niet over hebben. Het enige dat ik erover zal zeggen is dat ik prachtige roze Minnie Mouse oren heb gevonden, en dat ze me erg goed staan. En nog een ding, Jagerbomb shots zijn gevaarlijker dan ze lijken.

Wat ik de laatste dagen erg veel aan het doen ben is sporten. Daarmee bedoel ik niet bier-sporten of iets dergelijks, ik heb het echt over sporten. We hebben hier een geweldig sports centre, waar alles erg goedkoop is. Een uur een squashbaan voor een euro, een uur badminton voor een euro, en dan hoef je niet eens je eigen rackets/bal mee te nemen. Perfect dus. Vrijdag heb ik dus 2 uur gesport, zaterdag weer 2 uur, zondag een uur, maandag 2 uur.. Erg actief bezig dus. Iets anders dat ik nu ook eindelijk heb uitgevogeld is het eten hier. Zoals waarschijnlijk wel duidelijk was met de foto’s en blogposts was het eten dat ik hier at niet perfect. Het schommelde een beetje tussen niet te eten en McDonalds. Waar ik nu achter ben gekomen is dat we hier een geweldige kantine hebben, waar je heerlijk eten kan halen tegen goede prijzen. Een spaghetti bolognese met een toast en omelet, colaatje erbij.. 3 euro. Voor het avondeten zijn we een paar dagen geleden naar One Dim Sum geweest (wat ik iedereen kan aanraden) waar we de manager het eten voor ons lieten uitkiezen. One Dim Sum is een restaurant met een Michelin ster, en het stelde niet teleur. Heerlijk gegeten, en toen we wat drinken wilde bestellen zei hij dat het een stuk goedkoper voor ons zou zijn even naar buiten te lopen en het drinken bij de 7Eleven te halen, wat we dus ook hebben gedaan. 8 euro later en met een volle buik kregen we ook nog gratis een happy ending, wat natuurlijk inhoudt dat we een geweldig toetje kregen. De service was ook perfect, het is namelijk zo populair dat er buiten een rij staat en we een ticket moesten nemen. Aangezien we geen zin hadden buiten te gaan staan wachten gingen we een nabijgelegen bar in, waar we na een half uur de manager van One Dim Sum zagen binnenlopen met het menu die hij aan ons gaf, en we werden verteld dat we over 10 minuten aan tafel konden.

Iets anders dat aan te raden is voor iedereen die naar Hong Kong komt is om te gaan hiken. Zaterdag zijn we met een groep naar Lantau Island geweest, waar we zijn gaan wandelen tot we op een prachtig afgelegen strand kwamen. Aangezien ik met een paar Zweden was die blijkbaar geen kou kennen leek het ons een goed idee te gaan zwemmen in het water van 13 graden, dus dat hebben we dan maar gedaan. De foto’s ervan staan op facebook, het was echt een prachtige (sorry, mijn Nederlandse vocabulaire begint af te nemen) wandeling. Na de wandeling hebben we ook besloten dat we bij de volgende hike tenten meenemen en gaan kamperen op het strand met een kampvuurtje en een biertje erbij, dus dat zal vast in een van de volgende blogs beschreven worden.

Aangezien ik nu toch hier ben en Zuid-Oost Azie zoveel te bieden heeft hebben we besloten veel te gaan reizen. De eerste reis die we gaan doen is van 3 februari tot 11 februari, naar Indonesie! We gaan met een groep van ongeveer 15, en dan lekker verkennen en rondtrekken. Die reis was gisteren geboekt, en vandaag hebben we Japan geboekt! Daar gaan we heen op 22 april, en we komen terug op 30 april. Dat wordt dus veel sushi, sumoworstelen, en geisha’s kijken.

Het belangrijkste heb ik voor het laatste bewaard, morgenavond komt Esther aan! Dus dat worden weer een aantal toeristische dagen om Esther Hong Kong te laten zien, al moet ik eerlijk zeggen dat ik zelf Hong Kong ook nog niet geweldig heb verkend. En natuurlijk Esther aan iedereen voorstellen, dat zal ook nog een dagtaak zijn. Ik heb er zin in! Tot schrijvens, mijn excuses als ik iedereen erg jaloers maak, maar life’s goooooood here.

  • 22 Januari 2014 - 14:36

    Ilse:

    He milan...aan t sporten!!! wow...het gaat echt goed met je :)
    Jij kijkt uit naar Esther...en wij gaan dr n half jaar missen..maar geniet van elkaar en jullie geweldig avontuur!!

  • 22 Januari 2014 - 17:29

    Pappa:

    Hee jongen,
    Altijd weer een feest om jouw blog te lezen! Straks gaan we Esther uitzwaaien, dus die komt vanavond nog jouw kant op.
    Goed om te lezen dat je zo aan het sporten, feesten en het eten bent!
    En blij dat je geen/weinig last hebt van je astma. Tussendoor nog wel een beetje opletten in college!

  • 22 Januari 2014 - 21:24

    Suzy:

    Weer een leuke blog.
    Fijn dat je het sporten herontdekt hebt ! Goeie combi met al dat bier...
    Komende week lekker genieten van en met Esther.
    xx mama

  • 27 Januari 2014 - 12:32

    Tiny De Wit:

    Hoy Milan
    Nou je geniet wel hoor daar in Hong Kong geweldig leuke ervaring toch? Af en toe wel naar college gaan toch? Maar al die indrukken is ook wel belangrijk!! groetjes

  • 28 Januari 2014 - 12:59

    Wim Van Rijn:

    Geweldig jouw avonturen te lezen.
    Fijn dat je weer samen met je vriendin bent.
    Geniet met volle teugen jongen, je zult er
    je leven lang aan terug denken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milan

Hoi! Hier post ik zo vaak mogelijk updates over wat ik allemaal aan het doen ben in het verre Oosten (en verder)!

Actief sinds 01 Dec. 2013
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 14339

Voorgaande reizen:

02 Januari 2014 - 05 Augustus 2014

Around the world

01 Januari 2014 - 04 Augustus 2014

Nog niet op reis

Landen bezocht: