Chilling in HK - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Milan Reede - WaarBenJij.nu Chilling in HK - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Milan Reede - WaarBenJij.nu

Chilling in HK

Door: Milan

Blijf op de hoogte en volg Milan

13 April 2014 | Hong Kong, Hong Kong

Hallo trouwe lezers, daar ben ik weer met een update! Ik heb deze keer een beetje dag voor dag bijgehouden wat ik heb gedaan, dus hopelijk is het deze keer weer iets samenhangender.

Zaterdag op tijd op om rond een uur of 10 naar de Lion’s Rock te gaan. Na 5 keer verkeerd te zijn gelopen hadden we dan toch uiteindelijk het juiste pad gevonden om naar het begin van de hike te gaan. De Lion’s Rock is een uitzichtspunt over Hong Kong, op zo’n 500 meter hoog. Helaas betekende dit dus dat we 500 meter omhoog moesten lopen. Aangezien de temperatuur de laatste dagen ineens omhoog is geschoten en de gevoelstemperatuur zo’n 35 graden is was dit nog best zwaar, maar dankzij het leuke gezelschap was het goed te doen. Toen we eenmaal boven waren moesten we natuurlijk de klassieke foto’s nemen en kwam ik erachter dat mijn fototoestel nog in mijn kamer lag. Maakt niet uit, het uitzicht was mooi en we zaten lekker in het zonnetje. Op de terugweg nog even door Lion’s Rock park gelopen en toen na de noodzakelijke stop bij McDonalds teruggegaan naar de residence.

Maandag was het de grote dag! Game of Thrones seizoen 4 begon vandaag, en aangezien het was gelukt een zaal te boeken ging ik er 100% zeker van zijn dat ik de aflevering kon downloaden. Op tijd op dus om de eerste te zijn die begon met downloaden, en daarna de rest van de dag de hele tijd mijn laptop meesjouwen. Tijdens het badmintonnen en fitnessen de laptop aan de zijkant van de zaal, tijdens de groepsmeeting tussendoor de voortgang van het downloaden checken. Daarna om 6 uur de zaal openmaken en alles klaarzetten, alles checken, en voor de zekerheid nog wat extra chips en cola halen. Na eerst het einde van seizoen 3 te hebben gekeken met een paar man om 7 uur kwam om 8 uur de rest binnen, en bleken we uiteindelijk nog extra stoelen te moeten halen omdat er een man of 60 was gekomen. We hebben gezellig met zijn allen de aflevering gekeken, en het was een zeer geslaagde avond!

Dinsdagochtend was het tijd om voor het eerst sinds ik hier in Hong Kong ben naar de kapper te gaan. Na zo’n 4 maanden zonder knipbeurt begon het toch een beetje lang te worden. Op de foto’s op facebook is het nieuwe haar te zien, voor degenen die geinteresseerd zijn. Daarna direct door naar Rashmi’s Custom Tailors om me op te laten meten! Ik heb namelijk besloten een navyblue pak hier te laten maken, en Rashmi schijnt de beste te zijn. Na 3 uur met Alex daar te zijn geweest en de ins en outs van pakken te hebben geleerd was het tijd om terug te gaan en helaas weer eens wat assignments te maken.

Vrijdag was het tijd voor een sportieve dag. Eerst badminton, en daarna het exchange student voetbaltoernooi. Philipp had het georganiseerd, en uiteindelijk bleken we 6 teams te hebben met 5-7 man per stuk. Aangezien het 5 tegen 5 was en we in de brandende zon aan het spelen waren was het slim 7 man te hebben, maar helaas begon ons team Holland met slechts 5. Niet dat dat ons ervan weerhield de Duitsers te verslaan, wat toch wel erg goed voelde. Aan het einde van de dag bleek team Holland niet alleen te hebben gewonnen van de Duitsers, team old semester, team MBA, het team met de spaanse semi-prof en de Zweden maar ook kampioen te zijn geworden van het toernooi! Supertrots natuurlijk, ondanks het feit dat team Holland eigenlijk slechts 2 Nederlanders had. Daarna was het tijd voor een barbeque in een park. Toen we aankwamen bleek dat Ryan vanavond zou koken, en aangezien Ryan in meerdere Michelin-ster restaurants heeft gewerkt vond niemand dat erg. Het eten was zoals verwacht echt heerlijk, zeker na een hele dag hard aan het sporten te zijn geweest. Zoals verwacht eindigde de barbeque niet al te vroeg en met aardig wat bier, wat niet bevorderlijk was voor het plan voor de volgende dag. Dat was namelijk...

Kamperen! Het ging dan toch eindelijk gebeuren. Nadat het de eerste 5 keer gecanceld was omdat er elke keer een plotselinge storm of harde regenbui opstak gingen we vandaag een metro, bus, en dan taxi nemen waarna we een hike van 3 uur zouden lopen. Aan het einde hiervan zouden we op een mooi strand aankomen waar we onze tenten konden opzetten. Aangezien ik van nature niet echt een kampeerder ben had ik wat moeite met inpakken, maar uiteindelijk ging ik met mijn tas van 15 kilo (vraag me niet hoe) toch op pad. De hike was erg zwaar, dankzij de zware rugzak en de zon. Toen we eenmaal aankwamen bij het strand was het al donker, wat niet helpt met de tenten opzetten. Wat we ook nog moesten vinden was wat hout voor het vuur, dus dat gingen we met een paar eerst zoeken. Na aardig wat spinnen te hebben gespot en maar weinig droog hout gingen we terug en zetten we onze tenten op. Mijn tent was een tweepersoons tent, wat voor mij inhield dat als ik er diagonaal in ging liggen en me opkrulde ik erin paste. Ach ja. Het vuur maken was een aardige uitdaging, maar ik ben trots te kunnen zeggen dat het me gelukt is. Mahika had een speaker meegenomen, dus de rest van de nacht was erg gezellig met aardig wat drank, goede muziek, strand en zee. Na een nacht met geen slaap maar wel met hardlopen met een mooie zonsopgang en met veel gezelligheid gingen we rond een uur of 10 ’s ochtends weer terug, ik moest namelijk op tijd terug zijn voor een barbeque.

Op zondagmiddag dus op pad naar Discovery Bay, een stukje buiten Hong Kong. Marley heeft Nederlandse vrienden hier in Hong Kong, en zij hadden ons uitgenodigd voor een barbeque. Klonk erg leuk, dus ik ging natuurlijk mee. Discovery Bay is erg mooi, een soort expat-plaats net buiten Hong Kong. Het ziet eruit als een groot centerparks, de enige auto’s die er rijden zijn golfkarretjes. De Nederlandse vrienden van Marley bleek een Nederlandse vrouw met haar Engelse man te zijn met 2 kinderen, en de ouders van de Nederlandse vrouw. Heerlijk gebarbequed, en het was erg gezellig. Aangezien haar man Engels was hebben we de hele avond Engels gepraat, dus helaas zal mijn Nederlands nog steeds gebrekkig blijven. Wat wel nieuw was is dat ik banaan heb gegeten en voor het eerst in mijn leven het ook echt lekker vond! Wijze les, als je me een nieuw fruit wil leren eten, stop het vol met chocolade en doe er vanille-ijs bij.

Nu is het ondertussen half 2 op maandag, en is er eng genoeg alweer meer dan een week voorbij. De studenten hier beginnen langzaamaan emotioneel te worden, aangezien iedereen zich realiseert dat het einde er veel te snel aankomt. Ik ga een farewell party organiseren in onze stamkroeg Billy Boozers, en ik ben bang dat het een avond wordt van veel tranen. De laatste weken hier zal ik nog zo veel mogelijk gaan genieten, want drie en een halve maand zijn echt voorbijgeschoten.

Met deze wijze woorden verlaat ik jullie, en tot schrijvens!

  • 13 April 2014 - 22:27

    Suzy:

    Ja, wat gaat de tijd dan snel.....maar je hebt nog een paar weken en daarna nog door China en Vietnam ? En dan naar Nieuw Zeeland met je meisje. En dan nog Amerika. Je krijgt het nog keidruk !
    Maar....superleuk wat je allemaal doet, het leven dat is een groot feest ! Xxx mama

  • 13 April 2014 - 22:53

    Ingrid:

    Time flies when you're having fun! Volgens mij ga je nog volop genieten de komende weken.

  • 14 April 2014 - 09:38

    F.Michiels:

    Idd, als je achterom kijkt is het allemaal heel snel gegaan. Succes alvast met de laatste weken en veel plezier op je verdere reizen. Hou ons maar op de hoogte. Oma

  • 14 April 2014 - 10:12

    Ilse:

    mooi verhaal weer Milan! En ik kan me voorstellen dat t afscheid je zwaar gaat vallen..maar eerst nog Japan?
    En gelukkig ga je door naar Esther....en daarna met de hele familie nog naar LA...er zijn vervelendere vooruitzichten lijkt me ;)
    veel plezier nog!

    xxx ilse

  • 14 April 2014 - 13:04

    Emiel:

    Hoi jongen, dus het zijn niet alleen wij als ouwe lullen, die alsmaar roepen dat de tijd zo snel gaat!
    Leuke dingen allemaal gedaan ! Kijk met dat downloaden maar uit, want hier in Nederland heeft de overheids-graai-NSB het downloaden volledig verboden. En i.p.v.het oppakken van het vele Ma... en het Oostblok gajes, zullen ze wel bij je aanbellen en vragen of ze je USB sticks mogen controleren!
    Maar verder is hier alles goed, Ajax zo goed als kampioen en lekker weer, wat wil je nog meer. xx pappa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milan

Hoi! Hier post ik zo vaak mogelijk updates over wat ik allemaal aan het doen ben in het verre Oosten (en verder)!

Actief sinds 01 Dec. 2013
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 14346

Voorgaande reizen:

02 Januari 2014 - 05 Augustus 2014

Around the world

01 Januari 2014 - 04 Augustus 2014

Nog niet op reis

Landen bezocht: